dinsdag 30 oktober 2007

Leren tekenen

Tekenen is een van de mooiste dingen die er bestaat. Het geeft de vrijheid om je fantasie de vrije loop te laten en te maken wat jij mooi vindt. Ook als je bezig bent met je nieuwe tekening staat de tijd eventjes stil. Of eigenlijk vliegt de tijd voorbij.

Ontspannen kan je je tekening moier maken en perfectioneren. Ik probeer mijn tekeningen elke keer weer anders te maken. Nieuwe technieken te gebruiken en ander tekengerei of papier.

Strip tekenen vindt ik helemaal leuk. En weet je waarom? Omdat echt alles mogelijk is in de stripwereld. Elke figuur leeft zijn eigen leven en in 1 oogopslag kan je zien wat er in be mannetjes en figuurtje omgaat. Hoewel?? Makkelijk is het niet om goede strips te maken. Veel oefenen helpt daarbij goed. Ik doe dat dus ook elke dag.

Wanneer ik meer tijd heb zal ik eens wat voorbeelden en beginstappen plaatsen. Wie weet steek ik je wel aan om ook met striptekenen te beginne. En leren tekenen is gewoon leuk om te doen.

Morgen is er weer een dag en wie weet schrijf ik dan wel weer.